از مهر سال گذشته با برنامه ریزی صورت گرفته در ایران خودرو افزایش تولید به نحوی صورت گرفت که در شش ماهه دوم سال 92 دو برابر شش ماه اول همان سال خودرو تولید شد. از ابتدای سال 93 تولید ناقص در ایران خودرو وجود ندارد و تا به امروز نیز هیچ خودروی تولیدی در این گروه صنعتی با کمبود قطعه و یا سیستمهای دیگر مواجه نیست. ما به دلیل مشکلاتی که شرکت پژو برایمان ایجاد کرد، حاضر نیستیم با شرکتهای خارجی با رویه قبل همکاری کنیم و البته برنامهای را تدارک دیدهایم که یک بازی «برد- برد» را برای دو طرف رقم میزند. با موتور TU3 ساخت داخل خبر داد و گفت: «با ساخت داخل موتور پژو 206 تیپ 2 توانسته ایم، ارز بری این محصول را به شدت کاهش داده و با 8 میلیون دلار نیز برخی از تجهیزات تولید موتورهای قدیمی را به تجهیزات تولید موتورهای جدید تبدیل کنیم. البته کاهش ارزبری ناشی از داخلی سازی خودروی 206 تاثیری بر کاهش قیمت تمام شده این خودرو در بازار نخواهد داشت.
هاشم یکه زارع
مدیرعامل ایرانخودرو